עיצוב אתרים

עיצוב אתרים
עיצוב אתרים

עיצוב אתרים הוא פוסט שיעסוק בכל המגמות שנראה בשנה הקרובה בנושא עיצוב אתרים

עיצוב אתרים במראה שטוח

מגמה בעיצוב אתרים שהתחילה כבר לפני שנתיים וכפי הנראה תלווה אותנו גם בשנה הנוכחית. הסיבה שהטרנד הזה שורד זמן רב בתחום שהוא כה דינמי כמו עיצוב אתרים, נעוצה בפשטות שמאפיינת את האתרים הללו. עיצוב אתרים מורכבים הוא כמובן לא דבר שגוי אך מטבע הדברים עיצוב אתרים מורכבים כרוכים גם בפיתוח מורכב יותר שאומר עלויות גבוהות. נקודה בעייתית נוספת בעיצוב אתרים מורכבים היא מידת התאמתם לשימוש במובייל. הכלל הוא ככל שהאתר יהיה מורכב יותר הן מבחינת עיצוב האתרים והן מבחינת פיתוח האתרים כך תדרש התאמה רצינית יותר על מנת שהאתר יעבוד באופן חלק גם במובייל, דבר שגורם להעדפה של עיצוב אתרים יפים ונעימים לעין אך עם זאת פשוטים לפיתוח ונטולי מורכבות עיצובית.

עיצוב אתרים למובייל – mobile first

עיצוב אתרים שמתאימים למובייל כבר מזמן אינו נושא שולי בכל הנוגע לעיצוב אתרים. הנתונים מראים כי כיום אנחנו מדברים על עיצוב אתרים למובייל תחילה. עוד בטרם עיצבנו את האתר המלא לדסקטופ נבצע חשיבה על עיצוב האתר למובייל בתור האתר המוביל, גם אם הוא מצומצם מבחינת התוכן שהוא מציע ביחס לעיצוב אתרים המיועדים למחשב ולטאבלט הוא חשוב לא פחות. עד לפני מספר שנים אתרים רבים לא תמכו באפשרות גלישה מהסלולר ואם תמכו אז הציעו חווית משתמש לקויה. הגלישה באתרים הללו הרגישה כסוג של פשרה בין אתר הדסקטופ המלא, לעיצוב אתרים שהם ברירת מחדל בכל הנוגע לעיצוב אתרים למובייל. מחקרים וסקרים על הרגלי הגלישה של המשתמש הממוצע הצביעו על כך שחלק ניכר מהפעילות של משתמשים ברשת מתבצעת באמצעות הסמרטפון גרמו לשינוי חד בתפיסה האסטרטגית של יזמים וחברות וסימנו את הסלולר כיעד דומיננטי.

כתוצאה מכך אתרים מבוססי פלאש שלא נתמכו במכשירים הניידים של אפל איבדו מהרלוונטיות שלהם לעומת פתרונות היברידיים שהציעו מענה להרגלי הצריכה החדשים של המשתמש וכפועל יוצא הציעו גם חווית משתמש שונה ועיצוב אתרים עדכני.ההבנה שאתר סלולרי איננו משני בחשיבותו לאתר המלא אלא מוצר בפני עצמו הובילה מגמה של עיצוב ופיתוח אתרים סלולריים מקבילים שתכליתם שונה מאתר האם, חווית המשתמש באתרים הסלולריים מותאמת לגלישה אופטימלית ממכשירים ניידים. כיום  השכיחות הגבוהה של עיצוב אתרים סלולריים ותדירות צריכת התוכן ממכשירים ניידים מכתיבה מציאות בה עיצוב האתרים חייב להיות רספונסיבי באופן מלא כולל תכנון מקדים עבור הפלטפורמות השונות ולהציע ופתרונות UX עבור מספר מכשירים.

עיצוב אתרים One Pager

בעבר עיצוב האתרים תוכנן כממשק בעל אזור מרכזי בו נחשף הגולש לעיקר התוכן כאשר יתר התכנים מופיעים בעמודים פנימיים. כיום אתרי One Pager (אתר שהוא למעשה עמוד אחד ארוך וחלוקה פנימית לתתי נושאים על בסיס היררכי) הפכו סטנדרט מקובל ומועדף. מקור ההשראה מגיע כמובן מהמגמה השולטת בעיצוב אתרים מינימליסטים, שמתכתב עם עולם האפליקציות מובייל עם דגש על טעינה מהירה של האתר. השפעה נוספת של UX מעולם המובייל ניתן לראות באתרים רבים שהמירו את הגלילה הקונסרבטיבית באופציה של טעינת תוכן נוסף לאחר גלילה מה שמאפשר הפחתה של גודש התכנים באתר ומעניק תחושה של רציפות ודינמיות לעיצוב האתר.

וידאו

גם השנה נראה המון עיצוב אתרים עם וידאו ברקע. על אף הבעיות במהירות הטעינה של האתר וכפועל יוצא אופציה לדירוג נמוך בגוגל שמעדיף אתרים במשקל נמוך, הוידאו עדיין פופולרי בכל הנוגע לעיצוב אתרי תדמית. הסיבה לכך היא שהמסר הויזואלי חזק ומצליח לחדור את חומת ההגנה של הגולשים שעייפו מטקסטים ומסרים מילוליים. הוידאו משמש מתווך נאמן של הרעיונות והמסרים שבבסיס האתר. שימו לב שגוגל לא רואה בעין יפה שימוש נרחב בקבצי GIF על כן חשוב להמיר את הסרטונים לקבצי MP4 ולחסוך לעצמכם שהייה מיותרת בעמוד העשירי בתוצאות החיפוש.

טקסט – טיפוגרפיה

טרנד נוסף שנשאר איתנו הוא הנראות של טקסטים באתרים, הפונטים גדלו בשנים האחרונות לממדי ענק והפכו לאלמנט עיצובי אסתטי ולחלק מרכזי מעיצוב האתרים שנראה ברשת בשנה הקרובה.פונט גדול וקריא באתר משדר כוח והופך את המסר לברור. במקביל להפיכת הטקסטים לענקיים ישנה מגמה מקבילה של צמצום כמויות המלל למינימום הכרחי הימנעות מגושי טקסט שמכבידים על העין כאשר הסיכוי שמישהו יקרא אותם הוא נמוך מלכתחילה.  

מיקרו קופי

גם השנה נבחר בקפידה מה אנחנו רוצים לכתוב באתר ובאיזה אופן אנחנו מעוניינים לכתוב את זה על מנת לתקשר עם הגולשים באתר. טרמינולוגיה נכונה, שימוש בז’רגון ייחודי, וכמובן הרבה הומור יניעו את הגולשים באתר לפעולות הרצויות, יסייעו לכם לעצב את האינטראקציה הנכונה עבורם ויקבעו גם השנה את אופי האינטראקציה שתתקבל בזמן הגלישה באתר

מיקרו אנימציות

מיקרו אנימציות הוא מונח שנשמע הרבה השנה בכל מה שנוגע לעיצוב אתרים.  שימוש באנימציות קטנות הולך וגובר בעיצוב אתרים והוא משמש כמלווה למיקרו אינטראקציות – אותן פעולות קטנות שאנחנו מבצעים כחלק מהגלישה באתר כגון מילוי שדות גלילה וריענון התוכן בעמוד. מיקרו אנימציות הן דרך נהדרת לתת חיווי על הפעולות הללו כחלק מעיצוב האתרים שלכם. תפקידן של האנימציות הבסיסיות הללו הוא לסייע למשתמש “ללא מילים” באמצעות משוב אנימטיבי. האמצעים הם אנימציה, שינוי צבע, תנועה, וכו’. שילוב נכון של מיקרו אנימציות כחלק מעיצוב האתרים שלכם תהפוך את האינטראקציה לאינטואיטיבית. הדגשה של כפתורים תסייע להבנת ה Flow ותעודד התקדמות לינארית ושימוש נכון באתר. חיווי דינמי של הפקדים והשדות בטפסים שונים באתר ינחו את המשתמשים ועשויים אף להגדיל את אחוזי ההמרות באתר.

פוסטים אחרונים

עיצוב אפליקציות עיצוב אפליקציות המדריך המלא הוא הנושא של הפוסט שלפנינו שיעסוק בנושא המורכב של עיצוב אפליקציות לקהל יעד ספציפי ויכלול מספר כללים שכדאי ליישם כחלק מתהליך עיצוב האפליקציות שלכם על ...
עיצוב אפליקציה עיצוב אפליקציה יעסוק בחשיבות של עיצוב האפליקציה, עיצוב הקונספט הוויזואלי, עיצוב האפליקציה המלאה, ועיצוב אפליקציה דינמית. החשיבות של עיצוב האפליקציה עיצוב אפליקציה מתבסס על הקונספט ...
עיצוב אפליקציות עיצוב אפליקציות יעסוק בכללים שחשוב להכיר לפני שמתחילים במלאכת עיצוב אפליקציות. החל מהקונספט של האפליקציה, עיצוב אפליקציות בהתאם לקהל היעד והזירה העסקית. עיצוב אפליקציות זהו תהליך ...