עיצוב אתרים
עיצוב אתרים
עיצוב אתרים

עיצוב אתרים הוא פוסט שיעסוק בכל המגמות שנראה בשנה הקרובה בנושא עיצוב אתרים

עיצוב אתרים במראה שטוח

מגמה בעיצוב אתרים שהתחילה כבר לפני שנתיים וכפי הנראה תלווה אותנו גם בשנה הנוכחית.

זהו טרנד ותיק ששורד כבר זמן רב, בתחום שהוא כה דינמי כמו עיצוב אתרים זה ממש לא דבר מובן מאליו.

הסיבה לכך נעוצה כפי הנראה בפשטות שמאפיינת את האתרים הללו.

עיצוב אתרים מורכבים הוא כמובן לא דבר רע בהכרח, אך מטבע הדברים עיצוב אתרים מורכבים כרוכים גם בפיתוח מורכב.

פיתוח מורכב מצריך בפועל הרבה שעות פיתוח מה שאומר עלויות גבוהות.

נקודה בעייתית נוספת בעיצוב אתרים מורכבים היא מידת התאמתם לשימוש במובייל.

ניתן לומר באופן גורף שככל שהאתר יהיה מורכב יותר הן מבחינת עיצוב האתרים והן מבחינת פיתוח.

כתוצאה מכך תדרש התאמה רצינית יותר על מנת שהאתר יעבוד באופן חלק גם במובייל.

לעיתים רבות הדבר גורם להעדפה של עיצוב אתרים יפים ונעימים לעין אך עם זאת פשוטים לפיתוח ונטולי מורכבות עיצובית.

עיצוב אתרים למובייל – mobile first

עיצוב אתרים שמתאימים למובייל כבר מזמן אינו נושא שולי בכל הנוגע לעיצוב אתרים.

הנתונים מראים כי כיום אנחנו מדברים על עיצוב אתרים למובייל תחילה.

עוד בטרם עיצבנו את האתר המלא לדסקטופ נבצע חשיבה על עיצוב האתר למובייל .

חשוב להפנים בהקשר הזה שגם אם מדובר באתר מצומצם מבחינת התוכן שהוא מציע ביחס לעיצוב אתרים המיועדים למחשב ולטאבלט הוא חשוב לא פחות.

עד לפני מספר שנים אתרים רבים לא תמכו באפשרות גלישה מהסלולר.

מיעוט האתרים שכן תמכו אז הציעו חווית משתמש לקויה.

הגלישה באתרים הללו הרגישה כסוג של פשרה בין אתר הדסקטופ המלא, לעיצוב אתרים שהם ברירת מחדל בכל הנוגע למובייל.

מחקרים וסקרים על הרגלי הגלישה של המשתמש הממוצע הצביעו על כך שחלק ניכר מהפעילות של משתמשים ברשת מתבצעת באמצעות הסמרטפון.

המחקרים הללו גרמו לשינוי חד בתפיסה האסטרטגית של יזמים וחברות.

אחרי תקופה ממושכת של התעלמות מחווית המשתמש בניידים הנייד הפך ליעד דומיננטי שחשוב לעצב עבורו אתרים בהתאמה מלאה.

כתוצאה מכך אתרים מבוססי פלאש שלא נתמכו במכשירים הניידים של אפל איבדו מהרלוונטיות שלהם.

במקומם החלו להופיע פתרונות היברידיים.

הפתרונות הללו הציעו מענה להרגלי הצריכה החדשים של המשתמש וכפועל יוצא הציעו גם חווית משתמש שונה ועיצוב אתרים עדכני.

ההבנה שאתר סלולרי איננו משני בחשיבותו לאתר המלא אלא מוצר בפני עצמו הובילה מגמה של עיצוב ופיתוח אתרים סלולריים מקבילים שתכליתם שונה מאתר האם.

כך למעשה החלה המגמה של חווית המשתמש לאתרים הסלולריים.

חווית משתמש שלמעשה מאפשרת גלישה אופטימלית ממכשירים ניידים.

כיום  השכיחות הגבוהה של עיצוב אתרים סלולריים ותדירות צריכת התוכן ממכשירים ניידים מכתיבה מציאות בה עיצוב האתרים חייב להיות רספונסיבי באופן מלא.

חוויית משתמש טובה בנייד תתחיל בתכנון מקדים עבור הפלטפורמות השונות ולהציע ופתרונות UX עבור מספר מכשירים.

עיצוב אתרים One Pager

בעבר עיצוב האתרים תוכנן כממשק בעל אזור מרכזי בו נחשף הגולש לעיקר התוכן כאשר יתר התכנים מופיעים בעמודים פנימיים.

כיום אתרי One Pager (אתר שהוא למעשה עמוד אחד ארוך וחלוקה פנימית לתתי נושאים על בסיס היררכי) הפכו סטנדרט מקובל ומועדף.

מקור ההשראה מגיע כמובן מהמגמה השולטת בעיצוב אתרים מינימליסטים, שמתכתב עם עולם האפליקציות מובייל עם דגש על טעינה מהירה של האתר.

השפעה נוספת של UX מעולם המובייל ניתן לראות באתרים רבים שהמירו את הגלילה הקונסרבטיבית באופציה של טעינת תוכן נוסף לאחר גלילה מה שמאפשר הפחתה של גודש התכנים באתר ומעניק תחושה של רציפות ודינמיות לעיצוב האתר.

וידאו

גם השנה נראה המון עיצוב אתרים עם וידאו ברקע.

על אף הבעיות במהירות הטעינה של האתר וכפועל יוצא אופציה לדירוג נמוך בגוגל שמעדיף אתרים במשקל נמוך, הוידאו עדיין פופולרי בכל הנוגע לעיצוב אתרי תדמית.

הסיבה לכך היא שהמסר הויזואלי חזק ומצליח לחדור את חומת ההגנה של הגולשים שעייפו מטקסטים ומסרים מילוליים.

הוידאו משמש מתווך נאמן של הרעיונות והמסרים שבבסיס האתר.

שימו לב שגוגל לא רואה בעין יפה שימוש נרחב בקבצי GIF על כן חשוב להמיר את הסרטונים לקבצי MP4 ולחסוך לעצמכם שהייה מיותרת בעמוד העשירי בתוצאות החיפוש.

טקסט – טיפוגרפיה

טרנד נוסף שנשאר איתנו הוא הנראות של טקסטים באתרים, הפונטים גדלו בשנים האחרונות לממדי ענק והפכו לאלמנט עיצובי אסתטי ולחלק מרכזי מעיצוב האתרים שנראה ברשת בשנה הקרובה.

פונט גדול וקריא באתר משדר כוח והופך את המסר לברור.

במקביל להפיכת הטקסטים לענקיים ישנה מגמה מקבילה של צמצום כמויות המלל למינימום הכרחי הימנעות מגושי טקסט שמכבידים על העין כאשר הסיכוי שמישהו יקרא אותם הוא נמוך מלכתחילה.  

מיקרו קופי

גם השנה נבחר בקפידה מה אנחנו רוצים לכתוב באתר ובאיזה אופן אנחנו מעוניינים לכתוב את זה על מנת לתקשר עם הגולשים באתר.

טרמינולוגיה נכונה, שימוש בז’רגון ייחודי, וכמובן הרבה הומור יניעו את הגולשים באתר לפעולות הרצויות, יסייעו לכם לעצב את האינטראקציה הנכונה עבורם ויקבעו גם השנה את אופי האינטראקציה שתתקבל בזמן הגלישה באתר

מיקרו אנימציות

מיקרו אנימציות הוא מונח שנשמע הרבה השנה בכל מה שנוגע לעיצוב אתרים.

 שימוש באנימציות קטנות הולך וגובר בעיצוב אתרים והוא משמש כמלווה למיקרו אינטראקציות – אותן פעולות קטנות שאנחנו מבצעים כחלק מהגלישה באתר כגון מילוי שדות גלילה וריענון התוכן בעמוד.

מיקרו אנימציות הן דרך נהדרת לתת חיווי על הפעולות הללו כחלק מעיצוב האתרים שלכם.

תפקידן של האנימציות הבסיסיות הללו הוא לסייע למשתמש “ללא מילים” באמצעות משוב אנימטיבי.

האמצעים הם אנימציה, שינוי צבע, תנועה, וכו’.

שילוב נכון של מיקרו אנימציות כחלק מעיצוב האתרים שלכם תהפוך את האינטראקציה לאינטואיטיבית.

הדגשה של כפתורים תסייע להבנת ה Flow ותעודד התקדמות לינארית ושימוש נכון באתר. חיווי דינמי של הפקדים והשדות בטפסים שונים באתר ינחו את המשתמשים ועשויים אף להגדיל את אחוזי ההמרות באתר.

פוסטים אחרונים

UX
,מה זה UX? חוויית משתמש (UXׂׂ) היא החוויה המתקבלת מהאינטראקציה בין משתמשים למוצרים. כשאנחנו מדברים על מוצרים מתקדמים חוויית משתמש טובה היא למעשה תנאי סף לשימוש במוצר. חוויית משתמש גרועה ...
UI
מה זה UI? לפני שנתחיל לברר מה הופך UX UI למוצלח חשוב להבין תחילה על בעצם אנחנו מדברים כאשר אנחנו מדברים על UI.  המונח UI משמעותו ממשק משתמש, באנגלית User Interface.  ההגדרה של ...
שימוש במתודולוגיית case study באפיון ועיצוב אפליקציות היא שיטת מחקר יעילה. למעשה השיטה מסייעת למזער את כמות הטעויות בתהליכי עיצוב ואפיון אפליקציות אתרים וממשקי משתמש. הרעיון בבסיס מחקר ...