עיצוב אפליקציות זהו תהליך שתחילתו במחקר. למעשה שלב המחקר יכול להיות ארוך או קצר תלוי במהות האפליקציה, תקציב והזמן שעומד לרשותכם.
בכל מקרה חשוב להתחיל לעצב את האפליקציה לאחר הבנה של האספקטים השונים שיש להביא לידי ביטוי בעיצוב האפליקציה. אז מה בעצם חשוב לחקור ולהבין?
הקונספט של האפליקציה
לכל אפליקציה יש קונספט שהוא למעשה הלב של האפליקציה.
קונספט חדשני שפונה למסה גדולה של קהלי יעד יגדיל פוטנציאל ההצלחה.
החל מהמצגת למשקיעים דרך אפיון ועיצוב האפליקציה ועד הפיתוח והשיווק של האפליקציה כולם כפופים לקונספט.
דוגמאות לכך ניתן לראות באפליקציות וויז ו Airbnb. וויז מבוססת על קונספט שמשלב ניווט וחוכמת המונים.
אם מסתכלים על Airbnb כמקרה בוחן ניתן לראות שהקונספט שבמרכז האפליקציה – “השכרת דירות לטווח קצר” היה חדשני וסחף אחריו מסה אדירה של משתמשים.
כיום התפתחו סביב הקונספט הזה תת תרבות ועולם תוכן ומונחים נלווים.
הקונספט של וויז ענה באופן משכנע על צורך אלמנטרי עבור כל מי שנוהג ברכב.
בשתי האפליקציות הללו ניתן לראות בברור שעיצוב האפליקציות והמיתוג כולו כפוף לתמה המרכזית.
כחלק מעבודת האפיון של האפליקציה עוד לפני שהתחלנו לעצב את האפליקציה, חשוב לבצע אפיון תכולה נכון כולל גריעה של פיצ’רים מיותרים שגונבים את הפוקוס מהקונספט המרכזי.
הדבר יסייע לחדד את הקונספט המוביל של האפליקציה ובשלב מאוחר יותר יהפוך את העיצוב של האפליקציה שלכם למדוייק יותר.
עיצוב אפליקציות בהתאם לקהל היעד
כשעוסקים בעיצוב אפליקציות חייבים לקחת בחשבון עבור מי אנחנו מעצבים את האפליקציה.
גיל קהל, מגדר ומאפיינים סוציו-אקונומיים כולם רלוונטיים על מנת לגבש את הזהות החזותית של האפליקציה שאנו מעצבים.
לאחר בירור מעמיק אודות קהל היעד חשוב לבדוק את עולמות התוכן שמעניינים את הסגמט המדובר.
קחו בחשבון שככל שקהל היעד צעיר יותר כך עולמות התוכן ישתנו תדיר והנדידה בין רשתות חברתיות תהיה בסבירות גבוהה יותר.
כך גם לגבי דפוסי אימוץ של טכנולוגיות חדשות קטגוריה שמתאפיינת בפערים גדולים לטובת אנשים צעירים.
חשוב להבין מהי השפה החזותית הרלוונטית עבור קהל היעד ולעצב אפליקציות בהתאם.
הזירה העסקית
עיצוב אפליקציות הינו תחום דינמי שמשתנה ומתפתח בתדירות גבוהה.
כאשר אנחנו נגשים לעצב אפליקציות יש חשיבות רבה לזירה העסקית בה האפליקציה שלנו הולכת להתחרות.
למעט מספר מקרים מצומצם בהם האפליקציה חלוצה בתחומה וללא מתחרים תמיד כדאי ללמוד מניסיונם של אחרים.
חשוב לעצב את האפליקציה תוך בחירה מושכלת של צבעים, קומפוזיציה ואופן המיתוג בכללותו.
לאחר למידה של המתחרים בזירה העסקית והבנה של הערכים המובילים באפליקציות מתחרות או בעלות מכנה משותף תוכלו לבדל ולייחד את עיצוב האפליקציה שלכם.
בכך תוכלו ולהפוך את האפליקציה למובחנת עבור משתמשים פוטנציאליים.
החלק השני יעסוק בחשיבות של עיצוב האפליקציה, עיצוב הקונספט הוויזואלי, עיצוב האפליקציה המלאה, ועיצוב אפליקציות דינמיות.