עיצוב אפליקציות
עיצוב אפליקציות
עיצוב אפליקציות

עיצוב אפליקציות

עיצוב אפליקציות המדריך המלא הוא הנושא של הפוסט שלפנינו שיעסוק בנושא המורכב של עיצוב אפליקציות לקהל יעד ספציפי ויכלול מספר כללים שכדאי ליישם כחלק מתהליך העבודה שלכם על מנת להכיר את קהל היעד טוב יותר ולהתמקד במשתמש עבורו אנו מעצבים את האפליקציות.

לפני שניגש למשימה יש לקחת בחשבון שעיצוב אפליקציות מושלמות זוהי משימה מורכבת הדורשת לפני הכל נסיון רב. על מנת לעצב אפליקציות בסטנדרט גבוה ונראות מוקפדת יש להבין תחילה את המטרות שאנו מעוניינים להשיג באמצעות עיצוב האפליקציות בד בבד עם הבנה מעמיקה של קהל היעד וצרכיו.

אמנם אין מתכון מדוייק שיהפוך את האפליקציה שאתם מעצבים לאפליקציה יפה. הסיבה העיקרית לכך היא שגם כאשר מדובר בעיצוב אפליקציות היופי הוא כמאמר הקלישאה “בעיני המתבונן”. העדפה של סגנון כזה או אחר הינה תלויית תרבות, סטטוס סוציו אקונומי, גיל ומגדר. קרי הרושם המתקבל בעיני המתבונן באפליקציה יהיה בסופו של דבר סובייקטיבי ומאתגר לחיזוי. עם זאת ישנם מספר כללים בסיסיים שהקפדה עליהם בתהליך העבודה יהפכו את מלאכת עיצוב האפליקציות לקלה יותר ויהפכו את המשימה לאפשרית.   

 הגדרת מטרות העיצוב

מה בעצם אנחנו מעוניינים להשיג באמצעות עיצוב אפליקציות? אז כמובן שעיצוב אפליקציות אטרקטיבי ונעים לעין מהווה תנאי סף לעיצוב אפליקציות מצליחות ולכן הוא היעד הברור מאליו.  היעדים הנוספים אליהם נשאף הם עיצוב אפליקציות הומוגניות שתעניק חוויה עקבית בכל המסכים השונים של עיצוב האפליקציות וכפועל יוצא תקצר את עקומת הלמידה של המשתמשים בממשק, שפה חזותית נכונה שתחדד את ערכי המותג אליו האפליקציה משתייכת ואף תעשיר את מנעד העיצובים של המותג הקיים.

מטרה חשובה נוספת היא בידול האפליקציה באמצעות עיצוב אפליקציות שונה ומושך את העין. כמובן שאין צורך לעצב אפליקציות בצבעים זרחניים על מנת לבלוט בחנות האפליקציות אבל אין ספק שעיצוב אפליקציות מוקפדות שמתכתבות עם מגמות עכשוויות בעיצוב יתנו את המענה הנדרש ויגרמו לאפליקציה שלכם לבלוט בים האפליקציות והעיצוב הגנרי של המתחרים שלכם

אפליקציות ממוקדות משתמש

הגדרנו מהן מטרות העיצוב, כעת נתפנה לשאלה החשובה מה המשתמשים שלנו רוצים ונצליב את המידע שיתקבל עם מטרות העיצוב. על מנת להבין את הצרכים השונים של המשתמש יש להבין תחילה מי הם המשתמשים הפוטנציאליים שלנו באמצעות מתודולוגיית עיצוב ממוקד משתמש אותה ניישם בתהליך עיצוב אפליקציות.

מה זה למעשה עיצוב ממוקד משתמש? זהו תהליך עיצוב אפליקציות שמתעדף את טעמו האישי של המשתמש כפקטור מרכזי בתהליך קביעת השפה החזותית של האפליקציה.

כפי שציינו חיזוי מדויק של טעמו הסובייקטיבי של המשתמש איננו אפשרי, לכן לא נותר לנו אלא לשאול את המשתמש לגבי ההעדפות האישיות שלו וטעמו האישי בעיצוב אפליקציות. הנחת היסוד של מתודולוגיית עיצוב ממוקד משתמש היא היכרות מעמיקה עם המשתמש תניב עיצוב אפליקציות שיתאימו בסבירות גבוהה לטעמם האישי של המשתמשים שלנו.

על מנת להגיע קרוב ככל הניתן לטעמה הסובייקטיבי של המשתמש יש לבצע תהליך דדוקטיבי שתחילתו הבנה של הסגמנט עבורו אנו מעצבים את האפליקציות דרך הגדרת מנעד פרסונות שיבטא נאמנה את המגוון האפשרי ועד אפיון מדויק ככל הניתן של פרסונה אופציונלית עבורה אנחנו מעצבים 

מחקר ממוקד משתמש

האמצעים העומדים לרשותנו הם מחקריים במהותם.

כאן ניתן להיעזר בסגמנטציה של קהלי היעד ע”י ניתוח טרנדים, בסקרים ושאלונים.

האמצעים הללו יעזרו לנו להבין את מאפייני הסגמנט ובהמשך לברר מהי קבוצת הפרסונות המרכיבה את הסגמט.

בנוסף לכך תהיה לנו הבנה של מאפיינים מבדלים של קבוצת הפרסונות כגון: חתך גילאים, מיגדר, תחומי עניין, הרגלים, סביבת עבודה  וכו’.

לאחר צמצום הספקטרום לקבוצת פרסונות אופציונלית מגיע שלב ההיכרות עם המשתמשים עבורם אנו מבצעים את עיצוב האפליקציות.

בשלב זה ניתן ליישם מתודולוגיות מחקר מגוונות.

החל מראיונות אישיים עם אנשים מהסגמנט שמקיימים דמיון לפרסונה שאנו מחפשים ועד עריכת תצפיות על קהל היעד, קבוצות מיקוד וכו’.

איך כל זה מסייע לנו בתהליך העבודה? בתום התהליך, אנחנו כמי שאחראים על הנראות של האפליקציה נכיר את מי שאנו מעצבים עבורו את האפליקציות קרי קהל היעד טוב יותר.

בתום המחקר אנחנו נכיר את המשתמש בפוטנציה.

תהיה לנו אינפורמציה על מקום עבודתו, הרגלי הצריכה שלו, מצבו הכלכלי, נדע כיצד הוא מבלה, מה מצבו המשפחתי, מהי השכלתו, באיזה מוסדות הוא התחנך וכו’.

את התובנות הללו ניקח איתנו לשולחן העבודה וניישם כחלק בתהליכי עיצוב אפליקציות.

המטרה היא להציע עיצוב אפליקציות ייחודי ומותאם לטעמו של המשתמש.

עיצוב קונספט

הקונספט הוויזואלי הוא למעשה הDNA של עיצוב האפליקציה המלא.

באמצעותו נבחן מספר גישות אופציונליות לעיצוב האפליקציה.

על מנת לבצע את המלאכה כראוי נבחר מסך ליבה מתוך כל המסכים באפליקציה ונבחן את קונספט הוויזואלי ואת החלופות האפשריות עבורו.

חשוב לבחון את עיצוב הקונספט של האפליקציה על מסך מרכזי ודומיננטי באפליקציה ולא על מסך שולי.

הסיבה לכך היא שמסך הליבה ישקף נאמנה את האופן בו המשתמשים שלכם יחוו את העיצוב של האפליקציה.

מסכי הליבה הם המסכים בהם המשתמשים באפליקציה ישהו הכי הרבה זמן ולכן הם מהווים אינדיקציה טובה לעיצוב מוצלח או לא.

מטרת הקונספט הוויזואלי היא לסייע לכם לבחון את השפה החזותית של האפליקציה באספקטים הבאים:

 העיצוב של האפליקציה נעים לעין?

 ניתן להשתמש במסך זמן ממושך מבלי שחווית השימוש תהפוך לאינטנסיבית מידי?

האם העיצוב של האפליקציה מספיק מובחן מאפליקציות אחרות?

האפליקציה משדרת את הערכים הרצויים? לדוגמא חדשנות וקידמה או שהעיצוב משדר שמרנות וסטגנציה?

זהו השלב המתאים לבחור את מנעד הצבעים של האפליקציה ולבחור פונט מתאים.

ככל שתעמיקו בתהליך עיצוב הקונספט הוויזואלי כך תשיגו תוצאות טובות יותר.

לכן מומלץ לעצב מספר סקיצות שונות עד לקבלת העיצוב הרצוי.

כך למעשה תגיעו לתוצאנ הרצויה ותוכלו לדייק בעיצוב הממשק המלא.

עיצוב האפליקציה

לאחר שבחרנו את הקונספט הוויזואלי של האפליקציה נתחיל בעיצוב המסכים של האפליקציה המלאה.

הקפדה על  הומוגניות של המסכים השונים ועל קו עיצובי אחיד הם המפתח להצלחה.

ניתן להשיג זאת על ידי כך שנוודא שעיצוב העמודים הפנימיים באפליקציה נמצא בקורלציה לקונספט שבחרנו מבעוד מועד.

כמו כן כדי להשתמש באייקונים כחלק מהשפה החזותית.

מטרת האייקונים שנשלב בעיצוב האפליקציה היא להבליט ולחדד את התוכן והמסרים המרכזיים באפליקציה.

באופן כללי בכל הנוגע לעיצוב אפליקציות  יש לתעדף שימוש באלמנטים ויזואליים.

תמונות אייקונים ואנימציה יהיו חלופה נכונה לטקסט.

אלה הם אמצעים מעולים על מנת להניע את המשתמש לפעולות הרצויות.

בעזרת עיצוב נכון נוכל להדגיש את התוכן באפליקציה.

פוסטים אחרונים

UX
,מה זה UX? חוויית משתמש (UXׂׂ) היא החוויה המתקבלת מהאינטראקציה בין משתמשים למוצרים. כשאנחנו מדברים על מוצרים מתקדמים חוויית משתמש טובה היא למעשה תנאי סף לשימוש במוצר. חוויית משתמש גרועה ...
UI
מה זה UI? לפני שנתחיל לברר מה הופך UX UI למוצלח חשוב להבין תחילה על בעצם אנחנו מדברים כאשר אנחנו מדברים על UI.  המונח UI משמעותו ממשק משתמש, באנגלית User Interface.  ההגדרה של ...
שימוש במתודולוגיית case study באפיון ועיצוב אפליקציות היא שיטת מחקר יעילה. למעשה השיטה מסייעת למזער את כמות הטעויות בתהליכי עיצוב ואפיון אפליקציות אתרים וממשקי משתמש. הרעיון בבסיס מחקר ...