מקרה בוחן
עיצוב אפליקציות מקרה בוחן
Yomiko עיצוב אפליקציות מקרה בוחן

שימוש במתודולוגיית case study באפיון ועיצוב אפליקציות היא שיטת מחקר יעילה. למעשה השיטה מסייעת למזער את כמות הטעויות בתהליכי עיצוב ואפיון אפליקציות אתרים וממשקי משתמש. הרעיון בבסיס מחקר מקרה בוחן הוא, למידה תוך ניתוח והתבוננות. את הלמידה ניתן לבצע ביעילות תוך שימוש וניתוח אפיון ועיצוב אפליקציות וממשקים בעלי מכנה משותף.

על מנת לבצע ההתבוננות והאנליזה של תהליכי אפיון ועיצוב באופן יעיל, חשוב להתמקד באספקט של בעיות ופתרונות. כמו כן יש לשים דגש על אופן היישום בפועל. מטרת האנליזה של מקרה בוחן היא יישום מתודולוגיית פתרון הבעיה במקרים דומים.

כמו כן במקרים רבים ניתן אף לעשות שימוש במקרה המבחן כהמחשה לצורכי לימוד ושימוש עתידי כחלק מתהליכי אפיון UX ועיצוב ממשקים.

הרעיון בבסיס מחקר מקרה בוחן הוא, למידה תוך ניתוח והתבוננות.

את הלמידה ניתן לבצע ביעילות תוך שימוש וניתוח אפיון ועיצוב אפליקציות וממשקים בעלי מכנה משותף.

על מנת לבצע ההתבוננות והאנליזה של תהליכי אפיון ועיצוב באופן יעיל, חשוב להתמקד באספקט של בעיות ופתרונות. כמו כן יש לשים דגש על אופן היישום בפועל.

מטרת האנליזה של מקרה בוחן היא יישום מתודולוגיית פתרון הבעיה במקרים דומים.

כמו כן במקרים רבים ניתן אף לעשות שימוש במקרה המבחן כהמחשה לצורכי לימוד ושימוש עתידי כחלק מתהליכי אפיון UX ועיצוב ממשקים.

בבואנו לחקור את מקרי הבוחן נגדיר מראש מהם נקודות ההתייחסות שלנו במחקר.

לאחר מכן נבין כיצד באו נקודות ההיתייחסות הללו לידי ביטוי במקרה הבוחן שנבחר כמתאים.

את מידת ההלימה לעיצוב האפליקציה והאפיון של הממשק שאנחנו מבצעים נגדיר באמצעות מספר אספקטים מרכזיים. 

קהל היעד

חשוב להגדיר מראש עוד בשלב המחקר את קהל היעד של האפליקציה, על מנת שנוכל להתאים לו:

ראשית את עיצוב האפליקציה ושנית על מנת לחפש מקרה בוחן מתאים לאפליקציות שאנו מעצבים.

חלק חשוב מאנליזה של מקרה בוחן הוא הבנה של קהל היעד.

מכיוון שאנו מעוניינים לנתח את תהליכי אפיון ועיצוב אפליקציות (UX UIׂׂׂ) על רקע אינטראקציות ומשימות המשתמש בממשק. קריטריונים כגון:

גיל, קהל היעד ועד רמת האוריינות הדיגיטלית ואדפטציה של שינויים טכנולוגיים חיוניים להבנת מקרה הבוחן שלפנינו. 

את קהל היעד של אפיון ועיצוב האפליקציה שלנו ניתן לתחום באמצעות מחקר כמותי.

מטרת המחקר היא להגדיר מי הם המשתמשים. הגדרת המשתמשים תסייע לנו בעיצוב האפליקציות ואפיון הממשקים שלנו (UX UIׂ).

מחקר כמותי מתבצע באמצעות ניתוח סטטיסטיקות ובחינה של תשובות המשתמשים על שאלונים. המסקנות הללו יסייעו לנו להגדיר מאפייני משנה.

לאור מאפייני המשנה יופיעו גם קריטריונים מבדלים של של קהלי היעד. לאחר מכן נוכל למקד את חיפוש מקרה הבוחן בקהל היעד.

החיפוש יערך תוך הבנה של גיל המשתמשים, מגדר, סטטוס כלכלי, אוריינות דיגיטלית וכו’. 

עיצוב אינטראקציות

נושא חשוב שכדאי לבחון במסגרת אנליזה של מקרי בוחן הוא עיצוב אינטראקציה. עיצוב אינטראקציות הוא מונח המתייחס לתכנון יחסי הגומלין בין משתמש וממשק.

במילים אחרות תכנון האינטראקציות של משתמשים ואפליקציות אתרים וממשקים. המטרה של עיצוב אינטראקציה היא לסייע למשתמש לבצע משימות באמצעות אינטראקציה עם הממשק.

למעשה אנו בוחנים את מידת הקלות ונוחות בהם ביצע המשתמש את המשימות שנבחרו.

על מנת לבצע מחקר אפקטיבי נבחר אפליקציה מקטגוריה דומה כמקרה בוחן.

לדוגמא אם אנחנו מאפיינים ומעצבים אפליקציה המשמשת לניווט, נבחר אפליקציה מעולם התוכן של ניווטים ומפות.

ראשית נגדיר באיזה אינטראקציות אנחנו מעוניינים להתמקד.

לדוגמא בחירת מסלול ושיתוף יעדים. באופן זה יהיה ניתן לבחון איזה פתרונות אפיון ננקטו במקרה הבוחן. לאחר מכן נחקור את היתרונות והחסרונות של האינטראקציות הללו.

את היתרונות ניתן להגדיר למעשה על ידי מידת ההצלחה בביצוע המשימה. 

על מנת להבין את תהליכי האפיון באפליקציה במלואם ניתן לבצע מבדקי גרילה ותצפית. את המבדקים הללו נבצע על משתמשים באפליקציה שהוגדרה כמקרה בוחן.

מטרת המבדק תהיה להעריך את מידת השמישות של האפליקציה שהוגדרה כמקרה בוחן. האמצעיים יהיו שימוש עצמי באפליקציה ותצפית על משתמשים.

הבדיקות הללו מתמקדות במשימות המשתמש.

את הבדיקות יש לבצע בזמן אינטראקציה עם האתר או האפליקציה (תסריטי שימוש).

מידת ההצלחה במשימה מהווה אינדיקטור לאפיון ובחירות נכונות.

בדיקות השמישות יצביעו על ליקויים בזרימת השימוש, כמו גם על קושי של משתמשים לבצע משימות באפליקציה.

הבדיקה אף תסייע בקבלת החלטות מושכלות. את המסקנות שעלו ניישם כחלק מאפיון ועיצוב האפליקציות שלנו.

עיצוב אפליקציות כמקרה בוחן

ניתן לראות בעיצוב אפליקציות מקרה בוחן מעניין.

למעשה עיצוב אפליקציות יכול לשמש לנו אף כמקרה בוחן רלוונטי ביותר.

בכל הנוגע לעיצוב אפליקציות, יש חשיבות רבה לשפה החזותית של האפליקציה. אייקונים, תמונות, טיפוגרפיה וכל מה שקשור לפן הויזואלי של האפליקציה מהווה חלק אינטגרלי מחווית המשתמש (UXׂ) והצלחת המוצר.

משקל רב באינטראקציה המתקבלת בין משתמשים למוצרים ניתן לייחס לעיצוב האפליקציה. עיצוב האפליקציה היא הדבר הראשון אליו נחשף המשתמש באפליקציה.

לכן עיצוב אתרים, ועיצוב ממשקים הם בעלי אימפקט עצום על המשתמש.

עיצוב אפליקציה מרשימה ויזואלית תהפוך את הממשק למזמין ואת חווית המשתמש (UX UI) לטובה.

 בבואנו לבחור מקרה בוחן על מנת להתמקד בו נחפש תחילה אפליקציות בעלות עיצוב מוקפד.

אפליקציות מעוצבות נכון יאפשרו לנו לבחון את האספקטים השונים שבאים לידי ביטוי בעיצוב האפליקציה.

את העיצוב נבחן לאור משימות המשתמש ומטרות האפליקציה. שימו לב לאייקונים שהופכים מידע טקסטואלי לחזותי, ולבחירה נכונה של תמונות.

פעמים רבות ניתן לראות איך שימוש בטיפוגרפיה נכונה הופכת את הטקסט לקריא. כך גם שילוב של מיקרו אינטראקציות באפליקציה.

בשילוב נכון עם עיצוב האפליקציה יהפכו את חווית המשתמש (UX UI) לנגישה. את מסקנות מקרה הבוחן יש לקחת בחשבון כחלק מתהליכי אפיון ועיצוב אפליקציות.

פוסטים אחרונים

UX
,מה זה UX? חוויית משתמש (UXׂׂ) היא החוויה המתקבלת מהאינטראקציה בין משתמשים למוצרים. כשאנחנו מדברים על מוצרים מתקדמים חוויית משתמש טובה היא למעשה תנאי סף לשימוש במוצר. חוויית משתמש גרועה ...
UI
מה זה UI? לפני שנתחיל לברר מה הופך UX UI למוצלח חשוב להבין תחילה על בעצם אנחנו מדברים כאשר אנחנו מדברים על UI.  המונח UI משמעותו ממשק משתמש, באנגלית User Interface.  ההגדרה של ...
שאלונים מבדקי שמישות לאפליקציות ניתן לבצע באמצעות שאלוני משתמש. בתום התצפית המשתמש יענה על שאלון אודות המשימות שביצע. חשוב להקפיד בשאלוני משתמש על תשאול ממוקד אינטראקציות ספציפיות. ...