מבדקי שמישות לאפליקציות חלק ב
מבדקי שמישות לאפליקציות
מבדקי שמישות לאפליקציות

שאלונים

מבדקי שמישות לאפליקציות ניתן לבצע באמצעות שאלוני משתמש. בתום התצפית המשתמש יענה על שאלון אודות המשימות שביצע. חשוב להקפיד בשאלוני משתמש על תשאול ממוקד אינטראקציות ספציפיות. עלינו לשאול שאלות מדויקות תוך הקפדה על ניסוח ברור שישאיר את הפוקוס על משימות המשתמש באפליקציה. שאלות כלליות ושאלות בניסוח שאיננו בהיר יזכו למענה חלקי או לתשובות שפתוחות לאינטרפרטציה. לעיתים רבות שאלות מסוג זה ירחיקו אותנו מהמטרה שהגדרנו עבור השאלון מלכתחילה. כלל חשוב נוסף בחיבור שאלוני משתמש הוא לזכור שהמשתמשים שלנו לא עוסקים בתחום חווית משתמש ואין להם בהכרח היכרות מוקדמת עם הטרמינולוגיה של עולמות חווית המשתמש. חשוב להקפיד על ניסוח שאינו דורש הבנה או ידע מוקדם בכל הנוגע לחווית משתמש. לאחר סיום התצפיות יש לאסוף את הרשמים שעלו בזמן אמת ולנתח את תשובות המשתמשים מתוך השאלונים.

באמצעות המסקנות שעלו מהתצפיות והמשובים ניתן יהיה לאשש החלטות שהתקבלו במהלך אפיון האפליקציה ולשפר את האפיון בהתאם

A / B

מבחן A / B מתאים במקרים בהם ישנו קושי לבחור בין שתי אפשרויות אפיון של פיצ’ר פקד או אלמנט ספציפי באפליקציה.

לפני שניגש לבחון את האופציות השונות על משתמשים חשוב להגדיר את היעדים אותם אנו מעוניינים להשיג באמצעות האפיון כלומר מהן למעשה משימות המשתמש.

רצוי להשתמש במתודולוגיית בדיקת A / B עבור משימות פשוטות יחסית כגון מילוי טופס, העלאת פוסט או שליחת מסמך.

משימות מורכבות יותר יש לפרק לספר קטן יותר של מיקרו אינטראקציות ולבחון כל אינטראקציה לגופה.

במהלך המבדק נציג לנבדקים אחת משתי האלטרנטיבות ונבחן את האינטראקציה שלהם על כמות שווה של משתמשים.

 בתום המבדק נבצע אנליזה של התוצאות על מנת להסיק איזה מהחלופות השיגה את היעדים אותם הגדרנו לפני המבדק באופן היעיל ביותר.

קבוצות מיקוד

מבדקי שמישות לאפליקציות ניתן לערך גם באמצעות קבוצת מיקוד.

את קבוצת המיקוד יש לכנס על מנת לדון על סוגיות בתהליכי האפיון של האפליקציה עם המשתמשים.

קבוצת המיקוד תאפשר להתמקד באופן בלתי אמצעי בנושאים הדורשים בירור מעמיק ומשוב מיידי.

קבוצת מיקוד מונה 6-12 משתמשים שנבחרו בקפידה. את המשתתפים במפגש נבחר על בסיס קריטריונים מחקריים שהוגדרו מבעוד מועד.

משך מפגש ממוצע הוא שעה וחצי והוא יערך בנוכחות  איש מקצוע מוסמך שמכיר את האפליקציה היטב וינחה את המפגש.

תפקיד המנחה יהיה למקד את הדיון בסוגיות הרלוונטיות ולוודא שהמפגש יניב את הערך המרבי.

לכתבה – מבדקי שמישות חלק א’

פוסטים אחרונים

UX
,מה זה UX? חוויית משתמש (UXׂׂ) היא החוויה המתקבלת מהאינטראקציה בין משתמשים למוצרים. כשאנחנו מדברים על מוצרים מתקדמים חוויית משתמש טובה היא למעשה תנאי סף לשימוש במוצר. חוויית משתמש גרועה ...
UI
מה זה UI? לפני שנתחיל לברר מה הופך UX UI למוצלח חשוב להבין תחילה על בעצם אנחנו מדברים כאשר אנחנו מדברים על UI.  המונח UI משמעותו ממשק משתמש, באנגלית User Interface.  ההגדרה של ...
שימוש במתודולוגיית case study באפיון ועיצוב אפליקציות היא שיטת מחקר יעילה. למעשה השיטה מסייעת למזער את כמות הטעויות בתהליכי עיצוב ואפיון אפליקציות אתרים וממשקי משתמש. הרעיון בבסיס מחקר ...