כתבנו על עיצוב חוויית משתמש לאפליקציות לעיתון הארץ
תמונה מתוך כתבה על עיצוב חוויית משתמש לאפליקציות שכתבנו עבור עיתון הארץ
עיצוב חוויית משתמש לאפליקציות

כתבה על עיצוב חוויית משתמש לאפליקציות שהתפרסמה במוסף הטכנולוגיה של עיתון הארץ

יש לך רעיון מקורי לאפליקציה? יש לך תוכנית לממש את הרעיון הזה?

לפני שאתה צולל לעבודה זה הזמן לעצור ולחשוב איזה משתמשים עתידים להשתמש במוצר, מה הם הצרכים של אותם משתמשים ואיזה חוויה תהיה להם כאשר ישתמשו באפליקציה.

במילים אחרות זה הזמן לתכנן את עיצוב חוויית המשתמש לאפליקציות שלכם.

מה זה בכלל חוויית משתמש?

חוויית משתמש היא החוויה המתקבלת מהאינטראקציה בין משתמשים למוצרים.

כל מוצר מורכב ממספר ערכים מובילי מוצר כגון אסתטיקה ונראות, מידת הנגישות של המוצר, פונקציונליות וכו’.

המשתמש במוצר מביא עימו את עולמו הרגשי, ניסיון מוקדם עם מוצרים דומים ואת מאפייניו הפסיכוגרפיים.

נקודות ההשקה של המרכיבים הללו יהפכו לחוויה בעלת אופי מסוים.

על אף שהחוויה היא דינמית ומשתנה בין משתמש אחד למשנהו, אנחנו בסטודיו Yomiko כמי שעוסקים בעיצוב חווית משתמש לאפליקציות אנחנו שואפים להעצים את המפגש בין משתמשים ומוצרים ולהפוך את החוויה למהנה וייחודית.

עיצוב חוויית משתמש לאפליקציות

כשאנחנו מדברים על מוצר דיגיטלי כגון אפליקציה, חוויית משתמש טובה היא למעשה תנאי סף לשימוש במוצר.

כולנו מתקינים אפליקציות על בסיס יום יומי ומצפים לעיצוב מוקפד וסטנדרט חוויתי גבוה.

אפליקציה שבבסיסה קונספט מקורי וחכם ככל שיהיה שמלווה בחוויית משתמש בעייתית, היא הזמנה למוצר מתסכל.

מוצרים מתסכלים יגרמו למשתמשים שלכם לא להיות מרוצים. אף אחד לא מעוניין במשתמשים לא מרוצים.

זאת הסיבה שאתם פשוט חייביםלעצב חוויית משתמש לאפליקציות שלכם.

אז איך לעצב חוויית משתמש טובה לאפליקציות ?

יש לזכור שפשטות היא מילת המפתח בכל הנוגע לאפליקציות מוצלחות.

השימוש באפליקציה צריך להיות אינטואיטיבי למשתמש.

חשוב לחקור ולהגדיר את קהלי היעד של האפליקציה מבעוד מועד.

מחקר מקדים יעזור לכם להעריך את רמת האוריינות הדיגיטלית של הסגמט אליו אנו מייעדים את האפליקציה.

באופן כללי ככל שנכיר טוב יותר את המשתמשים בפוטנציה של האפליקציה שלנו  כך נוכל לדייק יותר בחוויית המשתמש שאנו מציעים להם.

הדבר הנכון הוא לשים את המשתמש במרכז ולהציג מידע רלוונטי עבורו באמצעות מנגנון בחירה וסינון ראוי.

חווית משתמש לאפליקציית Doremeet

דוגמא לפרויקט שעיצבנו בסטודיו, Doremeet  היא אפליקציית מוזיקה שפונה לקהל יעד צעיר. העיצוב מתכתב עם עולם התוכן שמיועד לסגמנט באמצעות מנעד צבעים כהה ומינימליסטי שמאפשר לתמונות להוות את התוכן המרכזי

 

שרטוטי המסכים (Wireframe)

לפני שנחליט באיזה צבע יהיה התפריט הראשי ואיך יראה האייקון של האפליקציה אנחנו ניגשים לשרטט את מסכי האפליקציה.

השרטוטים יכילו תיאורים גרפיים של המסכים השונים באפליקציה וישמשו כתשתית ל UX המלא. זהו זמן טוב לתכנן את אמצעי הניווט ופריסת המידע באפליקציה.

השרטוטים יסייעו בגריעה של תוכן עודף.

  אנליזה של השרטטוטים תאפשר לדייק בתהליך העיצוב והפיתוח של האפליקציה, או במלים אחרות חיסכון עצום בזמן כסף ואנרגיה.

סל קליטה או first time user experience

חוויית המשתמש מתחילה למעשה עוד בטרם התחלנו להשתמש באפליקציה בפועל.

ממש כמו באינטראקציה עם בני אדם הרושם הראשוני הינו גורם מכריע באופן בו נחווה את האפליקציה בכללותה.

למשל התהליך אותו עובר המשתמש מרגע ההתקנה של האפליקציה ועד לשימוש בפועל (תהליך שנקרא onboarding),  עשוי לכלול רישום לאפליקציה, שימוש ראשוני ולעיתים אף הגדרות משתמש.

זהו תהליך הכרחי כחלק מאימוץ קבוע של האפליקציה, עלינו לוודא שהליך זה יהיה קצר, קל לתפעול ומהנה ככל הניתן, על מנת למזער נטישת משתמשים פוטנציאלים כבר בשלב זה. (דמיינו אתכם מעבירים את מירב זמנכם בשדה התעופה מפקידים מזוודות על חשבון זמן הקניות בדיוטי פרי). בתום תהליך ההרשמה ממומלץ להציע למשתמש תוכן ראשוני על מנת למנוע תחושת בדידות ודלות ואולי אף להציע לו תוכן שיעניין אותו, דוגמה לכך ניתן לראות באפליקציות אינסטגרם וטוויטר .

חוויית משתמש טובה בכל הפלטפורמות ומכשירים

חלק ניכר מהמשתמשים באפליקציה יעשו זאת באמצעות מכשירים מגוונים ומערכות הפעלה שונות.

משתמשים מדור ה-Z לדוגמה מחוברים תמיד וצורכים תוכן על גבי הנייד, Smartwatch והטאבלט. משתמשים אלו מכונים  Perpetually Connected Consumers) PCC ) כלומר מחוברים תמידית בו זמנית , ממספר מכשירים ומונים היום כ 87% מכלל הצרכנים .

לכן ישנה חשיבות רבה לאפשר נגישות לתוכן מכל הפלטפורמות והמכשירים השונים וליצור חוויית משתמש רציפה.

נוטפיקציות

דרך נוספת לשימור משתמשים קיימים היא באמצעות שימוש מושכל בנוטיפיקציות.

אם זאת חשוב לזכור שכמו בכל מערכת יחסים גם כאן מינון הוא שם המשחק.

חשוב להקפיד על תדירות שתשמור על המשתמשים שלכם מעודכנים אבל לא מותשים.

גם למידת הרלוונטית ותזמון נכון של ההודעה יש חשיבות אדירה, למשל שליחת נוטיפיקציה לגבי המראות ונחיתות קרובות כאשר האפליקציה מזהה שהמשתמש נמצא בשדה התעופה , או שליחת מפה עדכנית לנסיעה הקרובה על בסיס הלו”ז היומי.

אפליקציה שתשכיל לשלוח למשתמש את המידע לו הוא זקוק בזמן הנכון תבנה יחסי אמון עם משתמשים ותעניק להם חוויית משתמש הוליסטית.

אפיון חווית משתמש הינה משימה מורכבת , אם זאת אין לי ספק שבמידה ותיישמו אפילו חלק מהטיפים שחלקנו כאן העולם יהפוך למקום טוב יותר… בהצלחה

פוסטים אחרונים

UX
,מה זה UX? חוויית משתמש (UXׂׂ) היא החוויה המתקבלת מהאינטראקציה בין משתמשים למוצרים. כשאנחנו מדברים על מוצרים מתקדמים חוויית משתמש טובה היא למעשה תנאי סף לשימוש במוצר. חוויית משתמש גרועה ...
UI
מה זה UI? לפני שנתחיל לברר מה הופך UX UI למוצלח חשוב להבין תחילה על בעצם אנחנו מדברים כאשר אנחנו מדברים על UI.  המונח UI משמעותו ממשק משתמש, באנגלית User Interface.  ההגדרה של ...
שימוש במתודולוגיית case study באפיון ועיצוב אפליקציות היא שיטת מחקר יעילה. למעשה השיטה מסייעת למזער את כמות הטעויות בתהליכי עיצוב ואפיון אפליקציות אתרים וממשקי משתמש. הרעיון בבסיס מחקר ...