UX
Yomiko ux עיצוב חווית משתמש
Yomiko ux עיצוב חווית משתמש

מה זה UX?

חוויית משתמש (UXׂׂ) היא החוויה המתקבלת מהאינטראקציה בין משתמשים למוצרים.

כשאנחנו מדברים על מוצרים מתקדמים חוויית משתמש טובה היא למעשה תנאי סף לשימוש במוצר.

חוויית משתמש גרועה, היא הזמנה למוצר מתסכל ומשתמשים לא מרוצים שינטשו את הממשק במהרה.

על מנת שחווית המשתמש תהיה נכונה יש לבצע אפיון מלא של הממשק מבעוד מועד.

אפיון המוצר ימחיש ויזואלית את אופן פריסת המידע בממשק.

את הניווט בממשק נתכנן ונציג באמצעות ווירפריים דינמי.

לאחר מכן נתכנן את הפיצ’רים השונים החל מהקונספט הכללי ועד לרמת הפקד הבודד.

חווית המשתמש בכללותה הינה חוויה בעלת רבדים רבים.

 מכיוון שמדובר במפגש בין משתמשים ומוצרים יש לקחת בחשבון את מנעד המשתמשים ואת ההבדלים בין המשתמשים השונים.

 גיל מגדר ואוריינות דיגיטלית יהיו רלוונטיים ביותר לאופי החוויה שאנו מבקשים לעצב עבור המשתמשים שלנו. 

המשתמש במוצר מביא עימו את עולמו הרגשי, ניסיון מוקדם עם מוצרים דומים ואת מאפייניו הפסיכוגרפיים. 

נקודות ההשקה של המרכיבים הללו יהפכו לחוויה בעלת אופי מסוים.

על אף שהחוויה היא דינמית ומשתנה בין משתמש אחד למשנהו, אנחנו בסטודיו Yomiko מבצעים מחקר מקיף על המשתמשים במוצר במטרה למקסם את הפונקציונליות ולהפוך את הממשק לנגיש עבור מנעד רחב של משתמשים.

לאחר מחקר מקיף נמחיש את תוצרי האפיון באמצעות פרוטוטייפ דינמי.

פרוטוטייפ

הפרוטוטייפ  הוא למעשה אבטיפוס דינמי  שמורכב מסקיצות ושרטוטים של מסכי הממשק.

באמצעות הפרוטוטייפ נמחיש ויזואלית את אופן פריסת המידע בממשק.

כמו כן פרוטוטייפ מוצלח ימחיש עבורנו את ארכיטקטורת הניווט ואת הדינמיות.

 עוד בטרם שלב העיצוב נוכל לקבל תמונה פנורמית על האספקטים המרכזיים באפליקציה או הממשק.

החלשות בממשק והפתרונות יהיו על בסיס הבנה מלאה של מתווה האפליקציה ומגבלותיה.

תסריטי  שימוש

על גבי האבטיפוס המלא נוכל לבצע בדיקה של תסריטי השימוש השונים באפליקציה.

עוד לפני עיצוב האפליקציה המלאה יהיה ניתן להגדיר את התרחישים המרכזיים על בסיס המשימות שמשתמש עתיד לבצע.

בחינה ואנליזה של תסריטי שימוש יאפשרו להתחקות אחר דפוסי הפעולה בממשק וישפרו באופן ניכר את חווית המשתמש.

גריעה של תוכן עודף

פריסת תוכן על גבי הפרוטוטייפ תסייע לבצע רדוקציה של אלמנטים עודפים המכבידים על המשתמש.

גודש מידע מפריע למשתמש ומקשה על השימוש בממשק.

חשוב לבחון עוד בשלב פרוטוטייפ את מינון האינפורמציה בממשק לשמור את הפוקוס על מידע רלוונטי בלבד.

מבדקי שמישות 

 כחלק מאפיון חווית המשתמש (UX) נבצע מבדקי שמישות מקיפים. 

המבדקים הללו יאפשרו משוב על תוצרי האפיון והעיצוב (UX UI).

מבדקי שמישות ניתן לבצע בשלב מוקדם יחסית על גבי פרוטוטייפ דינמי.

מבדקי שמישות יצביעו על ליקויים בתכנון האפליקציה בשלב מוקדם. 

באמצעות סדרת מבדקים פשוטה ניתן יהיה לאתר את הנקודות החלשות בממשק ולהבין את חווית המשתמש טוב יותר.

לעיתים רבות מבדקי שמישות יחסכו לנו זמני פיתוח ארוכים וכסף רב. 

לאחר פיתוח הממשק המלא נשוב לבדוק בשנית את המוצר המוגמר על מנת לראות האם היעדים שהצבנו בתהליך האפיון הושגו במלואם. 

פוסטים אחרונים

UI
מה זה UI? לפני שנתחיל לברר מה הופך UX UI למוצלח חשוב להבין תחילה על בעצם אנחנו מדברים כאשר אנחנו מדברים על UI.  המונח UI משמעותו ממשק משתמש, באנגלית User Interface.  ההגדרה של ...
שימוש במתודולוגיית case study באפיון ועיצוב אפליקציות היא שיטת מחקר יעילה. למעשה השיטה מסייעת למזער את כמות הטעויות בתהליכי עיצוב ואפיון אפליקציות אתרים וממשקי משתמש. הרעיון בבסיס מחקר ...
שאלונים מבדקי שמישות לאפליקציות ניתן לבצע באמצעות שאלוני משתמש. בתום התצפית המשתמש יענה על שאלון אודות המשימות שביצע. חשוב להקפיד בשאלוני משתמש על תשאול ממוקד אינטראקציות ספציפיות. ...