עיצוב אפליקציות ב Sketch

עיצוב אפליקציות ב Sketch – המחליפה הרישמית של פוטושופ כבר כאן והיא מציעה אלטרנטיבה מעולה בכל מה שקשור לעיצוב אפליקציות. בין אם אתם מעצבים אייקון לאפליקציה או מעוניינים לעצב אפליקציה שלמה, Sketch היא הבחירה הנכונה עבורכם. בזכות חווית משתמש מעולה, סביבת עבודה נוחה שמותאמת למעצבי אפליקציות מובייל ועבודה חלקה עם אלמנטים וקטוריים היא מצליחה לגנוב גם משתמשים “כבדים” של פוטושופ. נשמע מושלם? בהחלט, אבל רק למשתמשי OS X. משתמשי Windows יאלצו להמתין בסבלנות…כפי הנראה לנצח מכיוון שכרגע Sketch לא מראה שום סימנים של אדפטציה עתידית ל Windows.

אז נצא מנקודת ההנחה שאם אתם עוסקים בעיצוב אפליקציות סביר להניח שאתם עושים זאת על גבי OS X ונמשיך על מנת לענות על השאלה המרכזית – Sketch או פוטושופ?
לפני שנכריע בעניין, יש לציין שהאיכויות השונות של התוכנות הללו הן לא השיקול היחיד שיש להביא בחשבון. רוב מעצבי האפליקציות יתקשו לשנות את סביבת העבודה המוכרת ולזנוח את הרגלי העבודה הישנים לטובת ממשק שונה והרגלים חדשים. על מנת שזה יקרה השינוי חייב להיות מוצדק ומהותי.

אז מה בעצם ההבדל?

קבצים-  קבצים של PS (פוטושופ) הם קבצים שתופסים נפח אחסון רב לעומת הקבצים של Sketch שהם קבצים “רזים” שתופסים נפח אחסון מועט. תסתכלו על כמות המקום שנשאר לכם בכונן ותחליטו בעצמכם באיזה צד אתם. (רמז: אתם בעד Sketch )

ספריות – ל PS יש ספריות של אלמנטים מוכנים לשימוש, הספריות מחולקות על פי נושאים וניתנות להורדה מהענן. ל Sketch לפחות כרגע אין אלטרנטיבה לנושא הזה.

Grids – בכל מה שקשור בתכנון מוקדם של חלל העבודה במסמך, Sketch שיחקה אותה בענק עם תבניות Grids מוכנות לשימוש. הפיצ’ר הזה לא קיים ב PS שם צריך להגדיר את ה Grid מאפס. מי שעוסק בעיצוב אפליקציות או אתרי אינטרנט ימצא את ה Grids של Sketch שימושיים ביותר

מהירות – אחד הקריטריונים החשובים ביותר בעבודה ממושכת עם תוכנות עיצוב הוא מהירות התגובה של הממשק. PS היא תוכנה כבדה מבחינת המשאבים שהיא צורכת. אם תשדרכו אותה בטעות למחשב עם ביצועים סבירים בלבד תקבלו בתמורה זמני תגובה מורטי עצבים שיהפכו במשך הזמן לתסכול גדול, אצל חלק מהמשתמשים המצב עלול להחריף עד כדי דיכאון ומחשבות אובדניות.

חשוב להיות ער לסימפטומים הללו ולנקוט בפעולות מונעות בטרם עת כגון שדרוג למחשב-על או מעבר ל Sketch שצורכת הרבה פחות משאבים מהמחשב שלכם.

Shortcuts – מעצבים שעובדים שנים רבות עם PS מכירים כל קיצור דרך שניתן לבצע באמצעות מקלדת ואצבעות. זה גורם להם להרגיש אנשים טובים יותר ממך. החבר’ה האלה יאלצו לנטוש את התחביב הזה כחלק מהמעבר ל Sketch. זה לא שאין שם Shortcuts, יש שם כמובן, פשוט לא במינונים שמאפשרים לך להיות מתנשא.

Smart Objects – היכולת המופלאה לאגד מספר אובייקטים לאובייקט על. בפוטושופ זה נקרא Smart Objects  ועובד מצויין.   Sketch בחרו בשם  Sketch Symbols ובניגוד ל PS לא ניתן לשמור את ה”אובייקט החכם” בכל גודל שתרצו אלה רק בגודל ברירת מחדל אחד.

Measuring – כאן Sketch מחדשת בגדול עם האפשרות למדוד את המרחק בין שני אובייקטים על ידי סימון תוך לחיצה על ALT . זה פשוט ושימושי כמו שזה נשמע.

אלה הם ההבדלים העיקריים, יש כמובן הבדלים נוספים שבאים לידי ביטוי בחווית משתמש שונה בכל אחת מהתוכנות. כאן המקום לציין ש Sketch מציעה חווית משתמש טובה יותר מפוטושופ הותיקה. מדובר בתוכנה חדשה יותר שמביאה איתה חוויה רעננה ומעט יותר חדשנית. למי שעוסק בעיצוב אפליקציות מומלץ לעקוב אחרי Sketch כרגע לפחות העתיד שלה נראה מבטיח.

הסבה נעימה:)

פוסטים אחרונים

מטריאל דיזיין השם מטריאל דיזיין מייצג את השפה העיצובית של גוגל שפותחה במטרה לאחד את הקו
קשה להפריז בחשיבותה של חווית המשתמש UX
Interaction Design הוא התחום מחקר מרתק על אינטראקציה בין בני אדם לממשקים. האינטראקציה