עיצוב אפליקציה
עיצוב אפליקציה
עיצוב אפליקציה

 עיצוב אפליקציות מתבסס על הקונספט הוויזואלי שנבחר. העיצוב של האפליקציה בד בבד עם חווית המשתמש מכתיבים למעשה את אופי האינטראקציה עם המשתמשים. לכן חשוב לקחת בחשבון עד כמה משפיע עיצוב האפליקציה על הרושם הכללי.

עוד בטרם ההתנסות הראשונית עם האפליקציה המשתמשים שלכם יחשפו לעיצוב ויגבשו דעה מוקדמת על האפליקציה שמונחת לפניהם. עיצוב אפליקציה מרהיבה ויזואלית תשפיע על החוויה של המשתמש לטובה, עיצוב אפליקציה מוקפדת תהפוך את האפליקציה לנעימה לעין ומזמינה לשימוש. לעומת זאת אפליקציה שאיננה מוקפדת  עלולה לגרום לתחושה של אי נעימות אצל המשתמש. זאת הסיבה שעיצוב האפליקציה הוא פקטור כל כך חשוב לאופן בו אנו תופסים את האפליקציה.

על אף שטעם בעיצוב אפליקציה הוא עניין סובייקטיבי, יש לוודא שהקפדנו על גריעה של אלמנטים מיותרים. עיצוב האפליקציה צריך להתמקד ביצירת אימפקט ראשוני חזק ולהפוך את האפליקציה למובחנת וייחודית.

הקונספט הוויזואלי

הקונספט הוויזואלי הוא למעשה הDNA של עיצוב האפליקציה המלא.

באמצעותו נבחן מספר גישות אופציונליות לעיצוב האפליקציה.

על מנת לבצע את המלאכה כראוי נבחר מסך ליבה מתוך כל המסכים באפליקציה ונבחן את קונספט הוויזואלי ואת החלופות האפשריות עבורו.

חשוב לבחון את עיצוב הקונספט של האפליקציה על מסך מרכזי ודומיננטי באפליקציה ולא על מסך שולי.

היות ומסך הליבה ישקף נאמנה את האופן בו המשתמשים שלכם יחוו את העיצוב של האפליקציה.

מסכי הליבה הם המסכים בהם המשתמשים באפליקציה ישהו הכי הרבה זמן ולכן הם מהווים אינדיקציה טובה לעיצוב מוצלח או לא.

מטרת הקונספט הוויזואלי היא לסייע לכם לבחון את העיצוב של האפליקציה באספקטים הבאים:

האם העיצוב של האפליקציה מוצלח?

איזה חווית המשתמש מתקבלת בעת שימוש באפליקציה

האפליקציה מתאימה לשימוש בפרקי זמן ארוכים?

כיצד הערכים של המותג באים לידי ביטוי בעיצוב?

זהו השלב המתאים לבחור את מנעד הצבעים של האפליקציה ולבחור פונט מתאים.

ככל שתעמיקו בתהליך עיצוב הקונספט הוויזואלי ותעצבו מספר סקיצות עבורו כך תוכלו לדייק בתהליך עיצוב האפליקציה המלא.

עיצוב האפליקציה

לאחר שבחרנו את הקונספט הוויזואלי של עיצוב האפליקציה נתחיל בעיצוב המסכים של האפליקציה המלאה.

הקפדה על  הומוגניות של המסכים השונים ועל קו עיצובי אחיד הם המפתח להצלחה.

ניתן להשיג זאת על ידי כך שנוודא שעיצוב העמודים הפנימיים באפליקציה נמצא בקורלציה לקונספט שבחרנו מבעוד מועד.

כמו כן כדי להשתמש בתהליך עיצוב אפליקציה באייקונים.

מטרת האייקונים שנשלב בעיצוב האפליקציה היא להבליט ולחדד את התוכן והמסרים המרכזיים באפליקציה.

באופן כללי בכל הנוגע לעיצוב אפליקציה  יש לתעדף שימוש באלמנטים ויזואליים כגון תמונות אייקונים ואנימציה על פני טקסט.

אלה הם אמצעים מעולים על מנת להניע את המשתמש לפעולות הרצויות, להדגיש ולבדל את התוכן באפליקציה שלכם באמצעות עיצוב.

דינמיות כחלק מעיצוב האפליקציה

לדינמיות יש תפקיד חשוב בעיצוב האפליקציה.

אפליקציות מוצלחות עושות שימוש בדינמיות ככלי עיצובי ופעמים רבות אף כאספקט מרכזי בחווית המשתמש באפליקציה.

התפקיד שלנו כמעצבי אפליקציה הוא לשלוט במינוני הדינמיות בממשק.

את הדינמיות נתכנן עוד בשלב האפיון כאשר המנעד נע בין דינמיות קלה לדומיננטית בהתאם למהות האפליקציה. 

בנוסף לפן החזותי לדינמיות יש יתרונות רבים.

לדוגמא אחד מהתפקידים המרכזיים הוא סיוע הבנת פעולות בסיסיות בממשק.

באמצעות אנימציה, תנועה ורטט  וכו’ ניתן לסייע למשתמש להבין “ללא מילים” איך לבצע פעולות רצויות בממשק.

שימוש מושכל בדינמיות יניע את המשתמש לבצע את הפעולות הללו.

מינון נכון של דינמיות יהפוך את תהליך הלמידה של המשתמש לקצר יותר ואינטואיטיבי.

הדינמיות  של הכפתורים השונים תאפשר הדגשה ומובחנות.

היא תסייע להבנת הפעולות הרצויות, תעודד התקדמות לינארית ושימוש נכון באפליקציה.

כפועל יוצא תהפוך את האינטראקציה עם המשתמש לטובה.

פוסטים אחרונים

UX
,מה זה UX? חוויית משתמש (UXׂׂ) היא החוויה המתקבלת מהאינטראקציה בין משתמשים למוצרים. כשאנחנו מדברים על מוצרים מתקדמים חוויית משתמש טובה היא למעשה תנאי סף לשימוש במוצר. חוויית משתמש גרועה ...
UI
מה זה UI? לפני שנתחיל לברר מה הופך UX UI למוצלח חשוב להבין תחילה על בעצם אנחנו מדברים כאשר אנחנו מדברים על UI.  המונח UI משמעותו ממשק משתמש, באנגלית User Interface.  ההגדרה של ...
שימוש במתודולוגיית case study באפיון ועיצוב אפליקציות היא שיטת מחקר יעילה. למעשה השיטה מסייעת למזער את כמות הטעויות בתהליכי עיצוב ואפיון אפליקציות אתרים וממשקי משתמש. הרעיון בבסיס מחקר ...